Kennisbank

Onderstaande communicatiemiddelen bevatten informatie die u kunt gebruiken voor uw werk:

- Fiscanet
- NLFiscaal
- BTW-PLAZA

Fiscanet

Novak Journaal en CAOnet

Novak werkt samen met Fiscanet op het gebied van fiscaal nieuws, wetten en jurisprudentie.

Als nieuw kantoorlid ontvangt u drie maanden lang gratis het dagelijkse Novak Journaal, de fiscale nieuwsbrief van Fiscanet. Deze nieuwsbrief is gekoppeld aan een uitgebreide database, waar u ook toegang tot krijgt.

Ook heeft u drie maanden lang gratis toegang tot CAOnet en ontvangt u wekelijks de CAOnet-nieuwsbrief. CAOnet is de database voor bedrijfstak-cao's. Hierin zijn alle cao’s opgenomen die algemeen verbindend verklaard zijn door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid plus het merendeel van de niet algemeen verbindend verklaarde bedrijfstak-cao's.

Na drie maanden stopt de proefperiode automatisch. Wij zullen u aan het einde van de proefperiode een voordelig abonnementsaanbod doen.

Novak biedt Novak-kantoorleden een zeer voordelig abonnementsaanbod: wilt u abonnee worden op beide nieuwsvoorzieningen (Fiscanet Novak Journaal + CAOnet), dan betaalt u slechts € 313,- per jaar (exclusief btw). De normale prijs voor niet-leden is € 952,-.

Voor slechts € 175,- (exclusief btw) kunt u een jaar lang de fiscale nieuwsbrief Novak Journaal ontvangen, inclusief toegang tot de achtergrondinformatie en de uitgebreide Fiscanet-database (zonder CAOnet). De normale prijs voor niet-leden is € 576,-.

Wilt u na de proefperiode CAOnet blijven ontvangen, dan bedraagt de abonnementsprijs voor alleen het CAOnet (zonder Fiscanet Novak Journaal) € 169,- per jaar (exclusief btw). De normale prijs voor niet-leden is € 476,-.

Het Fiscanet/CAOnet-abonnement betreft een jaarabonnement. Opzeggen kan uitsluitend per kalenderjaar en dient u vóór 1 december, voorafgaand aan het nieuwe kalenderjaar, schriftelijk aan ons te melden.

Ook voor bestaande leden is het mogelijk om een proefabonnement af te sluiten. Ga naar de website voor een gratis proefabonnement op een of beide nieuwsvoorzieningen. Vul uw gegevens in en wij zorgen voor de rest.

BTW-PLAZA

De ontwikkelingen rondom btw gaan snel en zijn vaak complex. Klanten verwachten van u dat u als mkb-adviseur op de hoogte bent van deze ontwikkelingen en dat u hen bijstaat met proactieve adviezen. Om u in staat te stellen uw klanten optimaal te adviseren op het gebied van btw is Novak een samenwerking aangegaan met BTW-PLAZA.

We onderscheiden drie abonnementsvormen: BASIS, PREMIUM en PRO:

BASIS-abonnement
Actueel btw-nieuws, het uitgebreide btw-handboek, handige downloads en de nieuwsbrief ‘Btw-up-to-date’. Voor advies betaalt u een gereduceerd tarief van € 160,- exclusief btw per uur.

PREMIUM-abonnement
Deze abonnementsvorm biedt u kennis, nieuws én gratis advies! In vergelijking met BASIS krijgt u toegang tot meer nieuws en specifieke branche-informatie. En heeft u een vraag voor één van de adviseurs, dan kunt u zonder extra kosten via de chat direct contact opnemen. Bellen is uiteraard ook mogelijk. Premium is compleet, overzichtelijk en voordelig.

PRO-abonnement
Houden meer collega's zich binnen uw organisatie bezig met btw, dan is het niet nodig meerdere abonnementen af te sluiten. Met het PRO-abonnement krijgen standaard twee gebruikers toegang tot BTW-PLAZA. Elke extra gebruiker betaalt een gereduceerd tarief van € 149,- exclusief btw. Meerdere collega's kunnen dan gebruikmaken van het gratis advies via chat. U ontvangt ook 50% korting op onze praktijkbijeenkomsten (waarvoor u vaak PE-uren krijgt).

Lees hier een gespecificeerd overzicht van de verschillende abonnementsvormen.

Wij doen u het volgende aanbod. Om kennis te maken met BTW-PLAZA kunt u een maand lang kosteloos gebruik maken van het BASIS-abonnement. Dit proefabonnement stopt automatisch. Een week voor het einde van de proefperiode zullen wij u benaderen met de vraag of u gebruik wilt blijven maken van één van de abonnementsvormen van BTW-PLAZA. Ook zijn wij benieuwd naar de ervaringen met het BASIS-abonnement.

Mocht u besluiten om uw abonnement tijdens of na de proefperiode om te zetten, dan kunt u kiezen uit een drietal varianten (zie ook bijlage) met voor Novak-leden speciale prijzen.

Abonnement

Novak-ledenprijs*

Niet-ledenprijs*

BASIS

149**

PREMIUM

PRO

449 ***

*     prijzen zijn exclusief btw, per jaar en in euro’s
**   bij 10 adviesuren x € 160 exclusief btw per uur krijgt u uw abonnementsgeld terug
*** gratis chatfunctie tot maximaal 10 uur per jaar.

Voor een proefabonnement en alle overige abonnementen kunt u terecht op de website van BTW-PLAZA: www.btwplaza.nl/aanmelden/novak.

Heeft u nog vragen belt of mailt u dan met BTW-PLAZA op 088-2989898 of info@btwplaza.nl. Ook kunt u contact opnemen met Guus Ham via 06-51186741 of g.ham@novak.nl.

NLFiscaal

NLFiscaal is een weekblad met fiscale informatie waar accountants hun voordeel mee kunnen doen.

Het blad staat onder hoofdredactie van prof. dr. Peter Kavelaars. Het auteursteam dat de annotaties verzorgt bestaat uit gerenommeerde belastingkundigen, allemaal keien op hun vakgebied. NLFiscaal bevat het belangrijkste nieuws, voorzien van annotaties op hoog niveau.

De kosten voor NLFiscaal bedragen € 750,- per jaar, exclusief btw, inclusief verzendkosten. Naast dit blad ontvangt u twee apps voor iPhone of iPad: een nieuwsladder-app, met doorlopend dagelijks het fiscale nieuws, en een naslag-app, met alle fiscale wetten en de relevante jurisprudentie. In de loop van het voorjaar van 2017 komen er ook apps voor Android beschikbaar. Eveneens ontvangt u dagelijks de e-mailnieuwsbrieven van NLFiscaal en wekelijks de Hoge Raad-special en Hoge Raad-attenderingsservice.

U kunt er ook voor kiezen om NLFiscaal alleen digitaal af te nemen. In dat geval betaalt u € 600,- per jaar, exclusief btw. U krijgt dan al het bovenstaande met uitzondering van het blad op papier.

Bent u Novak-lid en al gebruiker van Novak Journaal, de dagelijkse digitale nieuwsvoorziening van Fiscanet, dan vervallen de jaarlijkse kosten van Novak Journaal als u een abonnement neemt op NLFiscaal!

Als u nu een abonnement afsluit op NLFiscaal, dan ontvangt u bovengenoemde diensten tot 1 januari 2017 gratis en ontvangt u daarmee ook de Nieuwjaarsspecial met een overzicht van de belangrijkste jurisprudentie van 2016, wetswijzigingen per 1 januari 2017 en de tarieven van 2017.

Hieronder kunt u een abonnement afsluiten op NLFiscaal.

Aanhef

Naam en voorletters