Marketing en communicatie

Novak biedt verschillende producten waarmee u zich kunt profileren als accountant of kantoor. Wij bieden onder andere een pocket voor de directeur-grootaandeelhouder, een nieuwsbrief voor klanten en tassen waar u uw kantoorlogo op kunt laten drukken.  

 
Online videomarketing

Online videomarketing

Steeds meer accountantskantoren maken succesvol gebruik van online videomarketing. Uit onderzoeken is gebleken dat in 2018 maar liefst 79 procent van al het internetverkeer uit video zal bestaan. Heeft u al nagedacht welke kansen online videomarketing biedt voor uw organisatie? Wees uw concurrent voor met een vooruitstrevende video!

Novak ondersteunt u graag bij de ontwikkeling van uw online videomarketing. Wij zijn daarom een samenwerking aangegaan met Hans van der Klok Productions uit Hilversum: een succesvol filmproducent voor bedrijven en organisaties op landelijk niveau. Om u op weg helpen, hebben we een unieke gratis toolkit samengesteld om uw organisatie succesvoller te maken met videomarketing.

In deze toolkit vindt u onder andere:

  • Meer dan veertig manieren om uw bedrijf succesvoller te maken met video;
  • De zeven grootste trends in online video voor 2016;
  • Drie dingen die alle marketeers vergeten bij videomarketing;
  • Hoe lang een video mag zijn, vijf gouden richtlijnen;
  • Wat een viral succesvol maakt, de geheimen;
  • Hollywood-technieken die ook u in een bedrijfsvideo kunt gebruiken.

Meer weten? Neem dan contact op met Hans van der Klok Productions via telefoon (035-7602080) of e-mail (info@hansvanderklok.nl).


 
Accountants Archieftassen

Accountants Archieftassen

Vinden uw klanten het lastig om hun administratie op correcte wijze bij u langs te brengen? Het kan ook anders: Novak biedt de oplossing met de Accountants Archieftassen. Alle administratiestukken (ordners e.d.) kunnen hierin netjes en overzichtelijk worden opgeborgen.

De speciale tassen bieden een uitstekende bescherming bij opslag en tijdens transport, door weer en wind. Ze zijn gemaakt van sterk nylon en hebben een stevige bodemplaat. Bovendien geeft de bedrukking van uw eigen kantoorlogo ook een stukje herkenning voor uw klanten.

De kenmerken van de bedrukte Archieftassen op een rijtje:
• Basiskleur tas: zwart of donkerblauw;
• Tweezijdige bedrukking tussen de handvaten;
• De standaard-drukkleur is wit;
• Bedrukking bestaat uit een logo en eventueel een tekst (bijvoorbeeld kantoornaam);
• Leverbaar in drie formaten.

Op het moment is er geen speciale actie met betrekking tot de archieftassen. U kunt uiteraard wel een gewone bestelling plaatsen, met een minimum van 100 tassen per formaat.

Lees hier onze leaflet.

Profiteer nu van deze actie en vul dit bestelformulier in. Voor vragen kunt u een e-mail sturen naar novak@novak.nl.

 
DGA Pocket

DGA Pocket 2014

Om uw positie bij uw dga-relaties te versterken biedt Novak u, in samenwerking met Uitgeverij Below the Line B.V., de nieuwe DGA Pocket 2014 aan.

Deze jaargids is geheel herzien aan de hand van de laatste fiscale en financiële regelgeving. De nieuwe editie, die alle relevante informatie en actuele tarieven bevat die voor de dga zowel zakelijk als privé van belang zijn, heeft een neutrale omslag. Met deze uitgave profileert u zich op hoog niveau bij uw relaties en onderstreept u de toegevoegde waarde van uw adviespraktijk.

Nieuw in DGA Pocket 2014:
Geheel geactualiseerde editie, met voor de dga alle relevante eerstelijnsinformatie op fiscaal, juridisch en financieel gebied.
Gemakkelijk toegankelijk via een handig trefwoordenregister.
De belangrijkste fiscale wijzigingen (en hun gevolgen voor de dga) kort en krachtig beschreven:
- In 2014 geldt voor box 2 tijdelijk een tarief van 22% ipv. 25% (tot een belastbaar inkomen van € 250.000). Kan gunstig zijn voor dividenduitkering en voor verkoop AB-aandelen. Maar natuurlijk zitten er addertjes onder het gras;
- In 2014 gaat de pensioenleeftijd omhoog; het plafond voor fiscaal gefaciliteerde pensioenopbouw wordt verlaagd; 
- De belastingrente in de Vpb gaat fors omhoog; 
- De APV-wetgeving (= Afgezonderd Particulier Vermogen) wordt gewijzigd met als doel constructiebestrijding;
- Regime voor de fiscale beleggingsinstelling (fbi) wordt versoepeld wat betreft de eisen aan beleggingen in vastgoed;
- Verruiming van de vrijstelling voor de schenkbelasting; 
- Twee belangrijke aanpassingen in de btw: afschaffing integratieheffing en wijziging regels koop-aannemingsovereenkomsten;
- Regels rond vergoedingsrechten echtgenoten zijn aangepast. 

De DGA Pocket 2014 is geen lijvig boekwerk voor pure specialisten, maar een toegankelijk, vlot en prettig leesbaar naslagwerkje. De dga weet snel wat er speelt en kan over zijn eigen situatie gerichter overleggen met u als adviseur.

De winkelwaarde van de uitgave bedraagt € 32,50. Graag stellen wij u als Novak-lid in de gelegenheid om te profiteren van een korting van meer dan 50%! U betaalt nu slechts € 15,- per stuk (excl. 6% btw).

Wilt u exemplaren bestellen of een voorbeeldexemplaar (oude editie) opvragen, stuur dan een e-mail naar novak@novak.nl.

 
Leadgeneratie

Novak biedt ondersteuning bij klantenwerving

Wegens groot succes breidt Novak de pilot uit voor het genereren van ‘leads’ voor leden. Het doel van dit initiatief is om accountantskantoren aan tafel te krijgen bij nieuwe klanten.

Kantoren kunnen op basis van de eigen expertise of de voorkeur voor bepaalde klanten, bijvoorbeeld uit een specifieke branche, leads laten genereren. Het proces van klantenwerving is zo ingericht dat klanten van andere Novak-leden niet zullen worden benaderd.

Leden die hierin geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen met Guus Ham, e-mail: g.ham@novak.nl, telefoon: 06-51186741.

 
Commerciƫle dienstverlening

Voor accountants die naar meer omzet streven bij zowel bestaande als nieuwe klanten biedt Novak commerciële dienstverlening.

Deze commerciële dienstverlening bestaat uit de volgende zaken:

  • Een intake met de huidige relatiebeheerders: bewustwording, analyse en acties komen hierbij aan bod;
  • Een training voor relatiebeheerders: u leert om optimaal rendement te halen uit contact met een (potentiële) klant;
  • Sparren met leidinggevenden: u leert beter communiceren met uw medewerkers met als resultaat meer tevreden klanten en (dus) meer omzet;
  • Acquisitie: verwerf meer klanten, leer u onderscheiden en zorg voor een grotere betrokkenheid van uw medewerkers.

Medewerkers op het hoogste niveau worden door deze dienstverlening ondersteund in commerciële vaardigheden, met als gevolg dat de kwaliteit in de communicatie naar uw relaties wordt verbeterd.

Neem voor meer informatie contact op met Guus Ham, e-mail: g.ham@novak.nl, telefoon: 06-51186741.

 
Nieuwsbrief Uw Accountant

Nieuwsbrief Uw Accountant

Uw Accountant is dé nieuwsbrief voor ondernemers werkzaam in het midden- en kleinbedrijf. Deze publicatie bevat nieuws en tips waar uw klanten in de praktijk hun voordeel mee kunnen doen.
 
Uw Accountant verschijnt jaarlijks vier keer.
 
De nog resterende verschijningsdatum in 2017 is: 
 
Nummer 4: vrijdag 1 december
 
De invulling en vormgeving van de acht pagina’s van Uw Accountant worden verzorgd door Novak. U hoeft de nieuwsbrief alleen te versturen naar uw klanten. Ook kunt u de bladermodule van Uw Accountant als download beschikbaar stellen op uw website. Zie www.uwaccountant.nu.
 
De kosten zijn al vanaf € 1,50 per exemplaar. Tegen een meerprijs kunt u ook nog uw eigen kantoorlogo en adresgegevens laten opnemen in de nieuwsbrief.
 
Op het inschrijfformulier kunt u uw wensen met betrekking tot Uw Accountant aangeven. Mocht u nog vragen hebben, stuur dan een e-mail naar novak@novak.nl
 
Contactgegevens:
Novak
Postbus 7984
1008 AD Amsterdam
Contactpersoon: Linda van Gaalen
Telefoonnummer: 070-3524002
E-mailadres: l.vangaalen@novak.nl
 

 
Nieuwsfeed

Nieuwsfeed

Novak-leden kunnen nieuwsberichten op hun website(s) laten plaatsen via zogenoemde widgets. Novak biedt deze nieuwsvoorziening in samenwerking met Fiscanet.

Wilt u nieuws op uw website tonen? Dan kunt u deze mogelijkheid gratis aanvragen, mits u een Novak-lid bent en geabonneerd op zowel Novak Journaal als CAOnet. Bent u Novak-lid en heeft u geen Fiscanet-abonnement, dan betaalt u 125 euro per jaar (exclusief btw).

Vraag de nieuwsfeed aan door een e-mail te sturen naar victor.maes@fiscanet.nl. In nauw overleg wordt uw lay-out bepaald en getest. Lettertype, fontgrootte, blokbreedte, belijning en kaderkleuren zijn variabel.

U ontvangt van Fiscanet een code die in uw website wordt geplaatst. Vanaf dat moment is nieuws zichtbaar op uw website. De nieuwsvoorziening wordt continu geactualiseerd.

Voorbeelden van de zogenoemde widgets vindt u hier.

 
Marketing-Communicatie Toolbox

Marketing-Communicatie Toolbox

Scherpere concurrentie. Toenemende digitalisering. Teruglopende omzetten. De accountancybranche verandert snel. Van mkb-accountantskantoren vraagt dit een omslag in de bedrijfsvoering. Communicatie en (online) marketing zijn daarbij belangrijker dan ooit. Als samenwerkingspartner van Novak biedt BADE mkb-accountantskantoren nu de Marketing-Communicatie Toolbox.

Dit complete pakket van marketingdiensten en communicatiemiddelen, is in nauw overleg met Novak ontwikkeld op basis van de behoefte van een accountantskantoor. De Toolbox bevat alle ingrediënten voor een succesvolle online marketingstrategie: marketing- & communicatieadvies, de realisatie van een gebruikersvriendelijke ‘responsive’ website, en monitoring en bijsturing. Elk accountantskantoor kan aan de hand van zijn wensen én budget een uniek pakket samenstellen.

Bekijk hier het complete pakket. 

Gratis quick scan
Als kennismaking met de Marketing-Communicatie Toolbox heeft BADE voor alle Novak-leden een aantrekkelijk aanbod: een gratis quick scan van de huidige website.

Met behulp van een checklist wordt de website getoetst aan een aantal kerncriteria, zoals:

• vindbaarheid (Google);
• toegankelijkheid (teksten);
• gebruikersvriendelijkheid (navigatie);
• uitstraling (grafisch design);
• techniek (responsive/onderhoud). 


De uitkomsten worden gepresenteerd in een overzichtelijk rapport. Een mooie eerste stap naar een krachtige online profilering!

Nieuwsgierig? Voor direct contact: herman@bade.nl of bel 035-5424350. 

 
Website

 

Website

De website is voor veel accountantskantoren een, tot op heden, gemiste kans. Dit communicatiemiddel is vaak het eerste dat een potentiële klant van u ziet. Een goed verzorgde en actuele website is dus van essentieel belang. Novak biedt u nu een handvat om uw website én uw online communicatie op orde te brengen. Hiervoor is Novak een samenwerking aangegaan met Appel&Eelman, marketing- en communicatiespecialist op het gebied van accountancy.

Speciaal voor onze leden hebben wij de volgende pakketten samengesteld.

Pakket 1:
Een website gebouwd met uw bestaande huisstijl, teksten en beelden (prijs: € 1.850,-*).

Pakket 2:
Een website gebouwd met uw bestaande huisstijl en beelden. De teksten worden geredigeerd en de website wordt gekoppeld aan uw bestaande social media-kanalen (prijs: € 2.450,-*).

Pakket 3:
Een website gebouwd met uw bestaande huisstijl en beelden. De teksten worden geredigeerd. Social media-kanalen worden aangemaakt en geoptimaliseerd. Er wordt een fotoreportage gemaakt van uw medewerkers en uw kantoor (prijs: € 2.950,-*).

*Bovenstaande prijzen zijn exclusief btw en hostingkosten van €110,- per jaar.

Ook kunnen wij het technisch onderhoud van uw website uit handen nemen. Uw website blijft optimaal presteren, hackers krijgen geen kans en uw website krijgt altijd de laatste technische trends en functionaliteiten mee (prijs: € 420,- per jaar).

Lees meer in deze brochure over de diverse mogelijkheden of bekijk het bovenstaande filmpje.